24 апреля, 2024

Notice: Undefined variable: newsever_has_featured_image in /home/obyava/domains/criminal.org.ua/public_html/wp-content/themes/newsever/inc/hooks/hook-single-header.php on line 32

Кому належить автодром у Новому Білоусі, неподалік Чернігова

Протягом останнього часу як у соціальних мережах, так і в приватних розмовах між міськими автолюбителями нерідко можна почути нарікання, що за користування автодромом, який знаходиться у Новому Білоусі неподалік Чернігова, потрібно сплачувати.

Нещодавно з таким запитанням до редакції звернувся один із наших читачів. Сума, власне, не значна: 30 грн – і катайся скільки хочеш. Але багатьом не зрозуміло, ані за що вони сплачують, ані кому. Мовляв, територія відкрита, а людина, яка просить заплатити, не схожа на постійного працівника, та й чеків ніхто не видає.

Для того аби розібратися із ситуацією, ми вирішили перевірити, чи й справді все так, як описують автолюбителі, та вирушили на майданчик, щоб покататися там самим.

Стороннім вхід заборонено, але…

Одна з двох стулок воріт на в’їзді до автодрому була відчинена, тож заїхати на його територію легковиком можна було без проблем. Щоправда, на другій стулці містився досить красномовний напис: «Стороннім вхід заборонено».

Заїхавши на територію, ми очікували, що ймовірна охорона об’єкта вийде до нас зі сторони одноповерхівки, що поруч воріт. Утім проїхавши доріжкою, ми побачили жінку, яка вийшла з приватного будинку, що межує з територією, та помахала нам рукою.

І ми дізналися, що, для того аби покататися, треба заплатити 30 грн. На запитання, чому не безплатно, вона пояснила – територія належить колишньому ДОСААФу, а нині обласній організації Товариства сприяння оборони України (ТСОУ), отже не нічийна. Такі правила, з її слів, були встановлені щонайменше вісім років тому.

Власне, саме факт збору грошей людиною, яка виходить із приватного будинку та не виписує чека, і викликає найбільше обурення серед автолюбителів. Так, наприклад, на інформаційному майданчику однієї з соцмереж «Автомобільний форум Чернігова» серед постів, де люди роблять відгуки та діляться враженнями від користування автодромом, можна знайти негативні коментарі такого характеру.

– Будет чек – будет оплата. Давать каким-то людям, у которых нет никаких документов, без чека – не собираюсь. Будет чек, будет ксива – пожалуйста, на поддержание полигона не жалко, а давать деньги не пойми кому, не пойми за что – бред. На просьбу предъявить бумаги и дать чек – агрессия, на предложение вызвать полицию – «Ладно, катайся, но больше ты сюда не заедешь»,– пише користувач під ніком Дмитро Карич.

В іншому місті цей же користувач відповів іншим, які зазначали, що 30 грн – це не така вже й велика сума як на безлімітне користування професійним автодромом, де є все необхідне для підготовки водіїв.

– Не спорю, что полезный, хоть и убитый. Не за что ремонтировать. А почему? Все деньги идут бесконтрольным налом какому-то местному жителю без доков, что он имеет отношение вообще к полигону, – зазначив користувач.

Утім на форумі було чимало й тих, хто зазначив, що на інших платних автодромах Чернігова також ніхто не видає чеки. Натомість ціни набагато вищі, а час користування лімітований.

– Нормальный автодром, есть все необходимое. Сам там откатался, жена каталась, друзья. И все отлично. 30 грн ну так 30 грн. Мне, как и многим, ремонт до лампочки, дорожки там нормальные, чистые. Есть конусы, стойки, море места,– прокоментував Дмитро Кезля.

– Для начинающих то что надо! Большая территория, есть дворик, змейка, параллельная парковка, эстакада, гараж, восьмерки – большая и малая. И за 30 грн езди хоть целый день. Кому чего еще не хватает?! А на Бобровице автодром? Оплата на полчаса, теснота неимоверная, куча машин – нельзя разминуться, ГАИ экзамены принимает – не заедешь, эстакада конченая – трубы по днищу трут,– додала користувачка Тетяна Литвинова.

До слова, ми запитали у жінки, яка збирає гроші з відвідувачів, чи є неподалік автодром, де платити за користування не треба, і вони розповіла, що такий можна знайти неподалік сміттєвого полігону. Щоправда, він набагато менший, та й спеціальних пристосувань на ньому фактично немає.

Результат домовленостей

Для того аби з’ясувати, що до чого, ми й звернулися до фактичних власників полігону – Товариства сприяння оборони України.

Ігор Бизган, голова обласної організації ТСОУ, підполковник запасу та учасник російсько-української війни, розповів, що автодром перебуває у державній власності, але громадська організація має право на постійне користування ним. Крім того, частина території, а саме одноповерхова споруда, знаходиться у приватній власності організації. Тож теоретично вони мають повне право повісити на ворота замок та не пускати туди нікого зовсім.

Також автодромом користуються й працівники Державної служби з надзвичайних ситуацій, навчальний полігон яких знаходиться поряд. Узимку вони допомагають прибирати сніг, а влітку періодично косять траву.

На запитання, хто та жінка, яка бере плату за користування автодромом та чи працює вона офіційно у ТСОУ, голова організації відповів так:

– У штат ми взяти її не можемо. Адже для організації це 7 тис. грн на місяць (5 тис. – мінімальна заробітна плата, 2 тис. – єдиний соціальний внесок). Для нас це великі витрати. Там немає такого потоку людей, і відбити цю суму можна було б, лише суттєво піднявши вартість. Ця жінка натомість слідкує за станом автодрому, прибирає сміття. Ви ж бачите, що він не захаращений, там не валяються пляшки і таке інше.

Тобто плата за проїзд на автодром – це аж ніяк не джерело доходу організації, а скоріше результат усної домовленості з людиною, яка живе поряд і може постійно доглядати за територією.

Загалом же спектр діяльності ТСОУ досить широкий. Громадська організація немає державного фінансування з вересня 1991 року, а з грошей, які заробляє, сумлінно платить податки. Наприклад, торік обласний відділ сплатив державі 2,5 млн грн податків. На всеукраїнському ж рівні ця сума склала 177 млн, тобто найбільша серед подібних формувань. Ігор Бизган розповів історію: побачивши цю суму, чи то сам Володимир Зеленський, чи то хтось із представників новообраної влади поцікавився, а чи не має тут помилки та де саме у цій цифрі слід поставити кому.

Не бракує і витрат. Наприклад, для автошколи потрібна техніка, пальне, запчастини. Усе це організація купує за власний кошт.

Поки ж думки автолюбителів розділилися: що важливіше – бухгалтерія ТСОУ або власне стан автодрому та сама можливість ним користуватися будь-якому охочому? Запитання, мабуть, залишається риторичним

Довідка

ТСОУ – громадська організація, що стала після розпаду СРСР спадкоємцем ДОСААФ (Добровольче товариство сприяння армії, авіації та флоту). Але, на відміну від останньої, вже не має державного фінансування. Натомість на її базі діють автошколи, авіаклуби, стрілецькі курси тощо.

Еженедельник "Семь Дней"

Источник